Friday, September 23, 2011

.:. 17 Sept 2011 .:.


.:. My First BFF Wedding .:.

Name nyer Najihatul Izzatie Bt Sapuan...
name manje yg aku bg ETON...
teng bg GIE....
maher bg JIAAAAA....
sha bg JIHA.....
hahahaha BFF yg agak sengal....
tp heppi giler....

Sebenarnye.....
unbelievable BFF ktowg yg sowg ni dh khwin...
coz usia perkenalan,kwn,tunang n khwin dy....
juz dlm mase stahun...
tp dh namenyer jodoh....x kemane....
hehehehe....
n kami sbg BFF pling sejati...
brkumpul,brkampung,buat kecoh n meraikn lah....

Hehehehe....
lucu time eton akad nikah.....
ak ley trsound plak laki dy pkai kn gelang....
' tue pown nk kena ajar ke'
hahahahaha....
adik eton si arif plak...
ade ke ptut dy ckp ak pengapit gelojoh?????
hahahahaha....
ni sume mak andam nyer psal la....
si maher n teng plak....
cbuk jd juru kamera tmbahan...hahahahaha....


leps akad nikah....
salam2....eton luk mama dy wat pertama kali...
eton nangis....dgn aku2 skali nangis.....
hahahahahaha x rock la plak.....
uweeekkkkssss!!!! =P

ALHAMDULILLAH.....
majlis eton brjalan dgn lancar......
n meriah disebabkn kewujudan kami yg wat kecoh....
hehehehehehe....

Hari nikah....hari langsung....
eton mmg terserlah sgt2 kecantikn n manisnyer....
hik3....
ktowg hepi sgt....sonok tgk eton khwin.....
n x dinafikn agk sedih....
sbb kurgnye sowg bff yg single ag....
leps ni kami jd org ke3 trpenting la dlm idup dy....
selepas fmily n suami tercinta....
hehehehe...
tp eton still brsama kami....
dulu,kini n slama nyer.....
" Friendship never Die"


.:.> Besfriend Dunia Akhirat Ku <.:.

; Eton, Maher, Teng, Sha & Me ;

u are my sunshine....
my only sunshine....
u make me happy.....
hehehhehehe.....
giler hepi ade besfriend mcm kowg....
jarang gaduh, slalu majuk2....hik3...

bila dihitung blik.....
kiter kenal since 2000....
until now 2011??????
means....dah 11 tahun kter brsama guys....
11 tahun dh usia frienship kiter nie....
tak putus wlaupown brjauhan...
hopefully smpi kiter mati kter tetp brsama kn...=)

teringat saat kiter di bangku sekolah...
gduh2 manje...majuk2...grau2...
nk g kelas, nk g prep, nk g mkn jer....
saling menunggu, menjerit dr blok bwh, dr seberang blok....
hahahaha....
ponteng prep, cabut kelas, fly....
hahahaha sume same2 la....

bile abis sekolah....
kite bertemu lg smpai ke menara gading....
ukhwah makin kukuh....
nk final exam pown kte stay mlm same2 mcm kt sekolah dulu...
hehehehehehe....
sewa kete smpi midnight....
round KL, round SEREMBAN....
celebrate besday....lepak2...jalan2...study...

Ingat ag...wktu kite fly kt SMAKJ...
hahahaha....lalu longkang!!!!!
pergh giler rockers ar....
blik pg...pnjat pgar lalu pdang....
hahahaha....
pegi kena kejr polis,blik kena kejr askar....
kite sling cover satu same len....
hebatnyer ukhwah....

Lastly....pagi kt dewan peksa....
kiter ley balon tdow rmai2....
hahahahahaha x cover langsung...
berkatnyer......PANGKAT 1 beb!!!!!!
hehehehehe.....

Miss U All Dear....
MUAH3!!!!!!!

Friday, July 8, 2011

.:. penyuci jiwa .:.


SAMA-SAMALAH KITA MENGHAYATINYA...........


Siapakah orang yang sibuk?
Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a.s

Siapakah orang yang manis senyumanya?
Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata "Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambil
berkata,"Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman.


Siapakah orang yang kaya?
Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini.

Siapakah orang yang miskin?
Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk-numpukkan harta.

Siapakah orang yang rugi?
Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan...

Siapakah orang yang paling cantik?
Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas?
Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit?
Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya...

Siapakah orang yang mempunyai akal?
Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari siksa neraka..

Siapakah org yg KEDEKUT ?
Orang yg kedekut ialah org yg membiar atau membuang email ini begitu sahaja, malah dia tidak menyampaikan pula pada org lain.

Tuesday, July 5, 2011

.:. CinTa SucI ZulaikHa bUat YusoF A.S .:.


Tuhanku...
Seandainya telah Kau catatkan
dia milikku...tercipta untukku
Dekatkanlah dia padaku
Satukanlah hatinya dan hatiku
Titipkanlah kemesraan di antara kami
Agar kebahagiaan itu kekal abadi dan
Tuhanku yang Maha Pengasih
Seiringkanlah kami dalam pelayaran hidup ini
Ke tepian yang sejahtera
Tetapi Tuhanku...
Seandainya telah kau takdirkan
Dia bukan milikku...
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luput dari ingatanku...
Dan peliharalah diri ini daripada rasa kecewa
Ya Tuhan yang Maha Pengasih
Berikan aku kekuatan
Melontar bayangnya ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Dan gelap pekat awan
Agar aku rasa bahagia
Walau tanpa dirinya
Dan Tuhanku yang Tercinta
Gantikanlah yang telah pergi
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah
Wujudkanlah kembali yang telah hilang
Meskipun tiada yang serupa dengan dirinya
Jika benar cinta itu sejati
Maka...bebaskanlah ia
Jika benar cinta itu suci Ia akan datang dengan sendirinya
Tetapi...jika ia pergi
Dan tidak berkunjung lagi
Maka...anggaplah cinta itu tidak wujud
Sejak dari awal lagi...

Sunday, July 3, 2011

.:. SeTitiS eMbuN pENyejuk HaTi .:.

.:. Kalimah Indah... Penyejuk Hati dari seorang Teman .:.

Disaat hati sedang bergelonjak, meratap rase pilu......
Hadirnye teman-teman penguat semangat....
Wajah anak-anak yg mengharapkan ilmu dari aku....
Menyelitkan sedikit kekuatan agar aku terus berdiri....
Terima kasih temanku....Najihatul Izzatie Sapuan....
Walaupun jauh... dan hampir dengan gerbang bahgia...
Kamu tetap ingat... dan membuatkan aku rase kamu dekat.....

Wahai hati yg sdg b'sedih:
*beramallah krn Allah agar keringatmu x sia2.. Jgn hentikan amalmu krn banjir airmata kecewa yg mghalang jalanmu.. Allah x p'nah luput hitunganNya.. Dia akan mengangkat darjat setiap hamba yg jatuh lalu bgn smula menyempurnakan pngabdian kpdNya.. ;-)

Wahai jiwa yg sdg layu:
* pnjgkanlah sujudmu di malam2 sunyi.. Agar kau tahu bhw keindahan tetap b'semayam di hati 0rg yg m'dpt cinta Ilahi.. Menangislah sepuasnya saat hanya ada kau dan Dia.. Adukan segala resahmu sb Dialah yg memiliki setiap jwpnnya.. ;-)

Wahai pemilik hati yg patah:
* ''...yg kau syg selalu shj menerbitkan kesedihan di hatimu...''
Percayalah bhw cinta dpt disemai di mana shj.. Jika hati diumpamakan spt pintu, adalah wajar jika adakalanya kte mengetuk pintu yg salah.. Tapi, insyallah, kau akan menemukan pintumu yg sbnr, asalkan hanya dgn meminta pd Dia yg menebar cinta.. ;-)

Wahai hati yg sdg t'luka:
* jgn pernah hentikan lantunan ayat2 cinta.. Skalipun suaranya tenggelam dtelan riuh desakan airmata.. Kau x kan pernah tahu siapa yg akan t'ubat dgn lantunanmu, maka teruskanlah nyanyian sucimu.. ;-)

Wahai sahabatku yg dicintai Allah:
* hidup ini hanya p'mainan yg harus kte mainkan dgn b'sungguh2.. Maka, x ada gunanya b'lama2 dlm duka.. Duka yg b'tahun hanya akan membuatmu buta akn byknya kebahagiaan yg Allah sajikan kpdmu.. Duka yg kau genggam akan m'buatkanmu jauh dr rasa syukur..;-)


Monday, June 27, 2011

.:. CiNta .:.


.:. Cinta Tak Bermakna Memiliki .:.

Ya ALLAH....
Jadikan aku hamba Mu yang Ikhlas...
Apabila cintaku tidak dihargai.....

Jadikan aku hamba Mu yang Redha.....
Dengan segala ketentuan Mu dlm kisah cintaku.....

Jadikan aku hamba Mu yang Tabah.....
Menjalani segala dugaan hidupku mencari cinta....

Jadikan aku hamba Mu yang Sabar......
Apabila cintaku disia-siakan.....

Jadikan aku hamba Mu yang Kuat.....
Dalam menjalankan tanggungjawabku tanpa cinta....

Jadikan aku hamba Mu yang Bersyukur.....
Dengan segala nikmat & cinta Mu padaku....

Jadikan aku hamba Mu yang Cantik....
Kerana kelembutan hati & cintaku....

Ya ALLAH.....
Aku pohon cinta hamba Mu yang menyintai Mu....
Letakkan lah Cinta Mu yang paling utama & agung di hatiku....
Kau Lindungilah aku dari kesakitan dan kekecewaan cinta dunia....
Kau jagalah aku dari azab cinta dunia.....
Kau pelihara lah aku agar aku tidak jatuh & gagal kerana cinta....
Amin Ya Rabb....



Sunday, January 30, 2011

MY TASK!!!!


Hahahahahahahaha....
kat sini la saye dilantik sebagai pembantu tadbir.....=p
tapi nak di conclude kan....sume jawatan la saye pegang...
akauntan syarikat, pembantu tadbir, penolong pegawai tadbir, pegawai tadbir...
ustazah, guru kaunseling, guru spbt, guru koperasi.....
hahahaha....guru kebajikan, nurse, dokter....sume lah saye....
yang lg best tue...personal assistant pown saye...hak3....
gaji???? jangan tanye la....nie sek amal taw....
so, saye byk wat amal kot kat sinie....hahahaha....
persediaan untuk akhirat....hik3....=p

Thursday, July 15, 2010

My BeLoVeD FaMiLy


My happy family.....
Emak, abg amin, akak, abg ajak n me....
Thanks God, u give me all of them...

Walau hidup ini tak seindah yang diharapkan...
Kita semua masih tetap saling menyayangi....
Walau kita tak selalu bersama....
Kita masih bersatu dalam hati yang ikhlas....

Walau kita hidup tanpa seorang ayah....
Kita semua mampu untuk bernafas....
Walau hati ini pilu....
Kita masih mampu tersenyum dan tertawa...
Kita mampu harungi segala dugaan hidup...
Dengan berdiri diatas kaki sendiri....
Kita mampu mencari dan mengenal erti hidup...
Walau kurang kasih sayang....
Kita tetap mampu merasakan kebahgiaan...
Walau dirasakan hidup ini perit....
Kita tetap mampu kecapi kejayaan....

Emak....
Terima kasih....
Kerana kekuatanmu, aku menjadi kuat....
Kerana ketabahanmu, aku menjadi tabah....

Abang Amin....
Terima kasih....
Kerana mengajarku erti sebenar hidup....
Kerana mengajarku apa itu tanggungjawab...

Akak....
Terima Kasih....
Kerana kau membuatkan aku rasa....
Kewujudan ku ini dihargai....
Kerana kau membuat aku rasa....
Aku tidak bersendirian....
Kau juga mengajar ku, erti ketabahan....
Membuatkan aku, rasa dimanja...

Abang.....
Terima Kasih....
Kerana kau memberikan aku rasa...
Kasih sayang seorang abang....
Kerana kau membuatkan aku rasa....
Aku adalah insan yang disayangi....

Ya Allah....
Semoga segala ujian yang kau beri pada kami...
Akan kami tempuh dengan tenang....
Semoga segala kesakitan yang ditanggung....
Membuahkan kebahgiaan yang tidak terkira....
Amin Ya Rabbal Alamin...

Wednesday, July 14, 2010

My BeLoVeD MuM


Ibu tercinta..... Puan Rafiah Binti Md Tahir.....
Lahir pada 3 Disember 1946
Melahirkan aku pada 20 Disember 1987...
Thanks 4 everything mum..... I love u so much....

Jasa dan kasih sayang mu
akan ku kenang dan bawa hingga ke akhir hayatku....
Terima kasih kerana berpenat lelah membesarkanku....
Terima ksih kerana memberiku didikan
yang cukup buat bekalan hidupku....
Terima kasih kerana tidak pernah jemu
menasihati dan mendoakan ku...
Terima kasih kerana mendoakan
kejayaan dan kebahgiaanku setiap masa....
Terima kasih kerana telah banyak berkorban untuk ku....
Terima kasih kerana memberiku kasih sayang
senyuman dan belaian yang cukup....
Kau lah ibu dan kau lah juga bapaku....

Ibu....
Sesungguhnya diri ini amat menyintaimu....
Sesungguhnya aku amat menyanjugimu......
Dan ku ingin kau tahu.....
Bahawa aku tidak ingin untuk hidup tanpamu disisi....

Ibu.....
Doaku agar kau sentiasa tenang....
Ku harap segala duka dan luka mu itu
terubat dengan kebahgiaan yang abadi....

Ya Allah....
Andai diberi kesempatan....
Inginku tunaikan segala keinginan ibuku.....
Andai ku diberikan peluang.....
Inginku korbankan segalanya buat ibu.......